عمومی

پاك كردن انواع لكه از فرش

هر لكه روش جداگانه ای براي تميز كردن فرش ماشيني دارد كه در ادامه ی اين مقاله به روشهاي پاك كردن لكه هايی كه بيشتر با آنها روبرو ميشويم توضيح داده ميشود.

1_ پاك كردن لكه چای يا ديگر نوشيدنی ها:

براي پاك كردن اين لكه بايد بلافاصله يك دستمال پارچه اي يا كاغذی روي لكه قرار داده و بدون اينكه سطح لكه را افزايش دهيد، مايعات را از سطح فرش جمع آوري نماييد.سپس توسط شامپو فرش ، لكه بر و يا بخارشوی جای لكه را پاك نماييد.

لکه چای روی فرش

2_ پاك كردن لكه روغن از فرش:

براي پاك كردن لكه روغن نيز در ابتدا يك دستمال پارچه اي يا كاغذي را روي لكه قرار داده و فقط به آرامي فشار دهيد تا بدون اينكه روغن سطح بيشتري از فرش را كثيف كند ، جذب دستمال گردد.سپس نقطه ي ديگر دستمال را كه تميز است روي لكه فشار دهيد.اين كار را آنقدر تكرار كنيد تا ديگر اثر زيادی از روغن روي دستمال نماند.سپس براي از بين بردن جاي لكه از حلال رنگ مثل تينر فوری استفاده كنيد.(دقت كنيد از حلال هاي خيلي قوي يا رنگي  مثل بنزين استفاده نكنيد). در آخر نيز ميتوانيد با استفاده از لكه بر ، شامپو فرش ويا بخارشوی فرايند پاك كردن را كامل كنيد تا ديگر هيچ اثری از لكه روی فرش مشاهده نكنيد. ( روش پاك كردن انواع لكه ها از فرش )

لکه روغن از فرش

3_ پاك كردن آدامس از روی فرش:

براي پاك كردن آدامس در ابتدا يك كمپرس يخ را روي لكه قرار دهيد تا آدامس سفت شود.سپس آدامس سفت شده را از سطح فرش جدا كنيد.دوباره كمپرس را روی باقيمانده آدامس گذاشته تا سفت شود.اين كار را آنقدر تكرار كنيد تا لكه كمي از آدامس روي فرش باقی بماند.در مرحله بعد باقيمانده آدامس را توسط حلال رنگ مثل تينر فوری پاك كنيد.( دقت كنيد از حلال هاي خيلي قوي يا رنگي  مثل بنزين استفاده نكنيد ). ودر آخر در صورت نياز ميتوانيد از لكه بر ، شامپو فرش ويا بخارشوی استفاده كنيد.

پاک کردن آدامس از روی فرش

4_ پاك كردن لاك از فرش

حتما برای شما اتفاق افتاده كه دستتان به شيشه لاك خورده و فرش يا مبل منزلتان  را كثيف كرده باشد.در اين مواقع بايد فورا لاك ريخته شده را با يك قاشق چايخوری از سطح فرش جمع آوري كنيد.اين كار حساس ترين مرحله است كه بايد با حوصله انجام شود تا لاك روی فرش پخش نشود.اين كار را چندين بار با دقت و به آرامی یانجام دهيد.سپس يك دستمال تميز را روي لكه فشار داده و برداريد.(دقت كنيد كه به هيچ عنوان دستمال را روی سطح فرش نكشيد.زيرا لاك روي سطح فرش پخش خواهد شد). سپس نقطه ديگری از دستمال را روي لكه فشار دهيد. اين كار را آنقدر تكرار كنيد تا ديگر اثری از لاك روي دستمال نماند. در مرحله بعد بايد از پد لاك پاك كن استفاده نماييد. پد لاك پاك كن را در دست گرفته بطوريكه چيزی را از سطح فرش برميداريد، ريشه لكه شده فرش را به سمت بالا بكشيد تا لاك پاك شده و مساحت بيشتری را كثيف نكند.اين كار را آنقدر تكرار كنيد تا هيچ آثاري از لاك روي فرش نباشد. در صورت وجود آثار كم ميتوانيد از تينر فوري در مرحله آخر استفاده نماييد و پس از آن با لكه بر ، شامپو فرش و يا بخارشوی فرايند پاك كردن را تكميل كنيد.( این هم از مقاله روش پاك كردن انواع لكه از فرش )

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

گروه مركز فرش ايرانيان اميدوار است تا با مطالعه مقاله ” پاك كردن هرگونه لكه از فرش”  اطلاعات كافی را در اين باره كسب كرده باشيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *